Run fatboy run



Häromdagen såg jag denna otroligt roliga filmen som handlar om Dennis (Simon Pegg) som är rätt misslyckad och har inget viktigt i livet förutom sin son och att han fortfarande är rätt kär i sin före detta fästmö och mamma till hans barn, Libby (Thandie Newton), som han lämnade samma dag som de skulle gifta sig. Libby har dock träffat en ny man, Whit (Hank Azaria) som verkar vara perfekt på alla sätt och som dessutom ska springa ett maraton för välgörenhet.
Dennis ger sig den på att han också ska springa ett maraton, samma dessutom, bara för att vinna över Whit och vinna tillbaka Libby. Problemet är väl att han inte har någon kondis över huvud taget.



Jag älskar de flesta filmer som Simon Pegg är med i och Hank Azaria är alltid kul, så det var bra att jag fick upp ögonen för denna filmen! Jag kände lite igen mig i Dennis, jag har urusel kondis men jag ska börja att träna upp den :) Dylan Moran gör ett bra jobb som bästis till Dennis och kusin till Libby.
Absolut en sevärd film, den är så himla rolig och brittisk! Älskar brittiska filmer och brittisk humor. :)
Se den! Och spring sedan ut och träna upp kondisen lite ;)


Kommentarer
Postat av: Kashaya

Låter som en intressant film.=)

2012-05-16 @ 18:35:43
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0