Lost in Austen



Lost in Austen handlar om Amanda (Jemima Rooper) som älskar Stolthet och fördom, älskar den romantiska kärleken i boken och har tröttnat på sin oromantiske pojkvän.
En dag hittar hon plötsligt Elizabeth Bennet i sitt badrum, där det finns en hemlig dörr till hennes älsklingsbok Pride and prejudice. De bestämmer sig för att byta plats med varandra men hur lätt är det egentligen för en modern London-tjej att passa in i 1800-talets värld?



Jag älskade denna mini-serien! Det är ingen film utan ungefär fyra avsnitt (om jag minns rätt) på ca. 4 timmar totalt. Jag älskar ju filmen med Kiera Knightley och TV-serien med Colin Firth så detta var en perfekt serie för mig! :) Jag vet inte hur bra jag hade passat in i 1800-talets Jane Austen men jag älskar hur de uppför sig, språket, kläderna, allt!
Elliot Cowan gör en utmärkt Mr Darcy, speciellt när han står i sin blöta skjorta ;)
Denna serien passar dig perfekt om du gillar kostymdraman och romantiska filmer, så jag tycker absolut att detta är en serie som är värd att ses! Se den redan ikväll! :)


Elliot Cowan som Mr Darcy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0