Regnig söndag

Idag är det regnigt och trist ute.
Jag har precis kikat på Sanningen om Enid Blython som gick på 2:an förut. Om ni inte känner igen hennes namn så är det hon som skrev Vi fem-böckerna. Jag läste dem jämt när jag var liten så jag tänkte att det kunde vara kul att få reda på hur hon var.
Helena Bonham-Carter spelade henne och hon verkade vara helknäpp. Tyvärr. Man hade velat att hon skulle vara underbar med barn men det var hon bara med andra barn och inte sina egna, hon var otäck mot sin man och skilde sig med honom och gifte sig med en annan. Hon skickade bort sina barn till internatskolor och led sedan av demens tills hon dog vid 71 års ålder.
 
Jaja, det var intressant om inget annat.
Nu ska jag nog duscha och sedan ska vi åka och handla lite. Ikväll blir det köttbullar! :)
Ha en fin söndag, hoppas det inte regnar på er!
 

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Fastnade faktiskt aldrig för hennes böcker.

2012-07-01 @ 22:37:54
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0