Blomsterspråket

 
Jag läste ut denna boken här på landet häromdagen. Den handlar om Victoria som är ett fosterhemsbarn som har flyttats runt ända sedan hon var nyfödd tills hon fyller 18 år, då får hon ta hand om sig själv.
Victoria är lite speciell; hon vet betydelserna för alla blommor och när hon ger bort blommor så har hont valt med omsorg för att rätt betydelse ska gå fram till mottagaren
Oftast förstår inte mottagarna betydelsen men en dag på blomstermarknaden finns en kille i ett blomsterstånd som förstår vad hon menar med sina blommor och det är inte lite obehagligt för Victoria...
 
Jag tyckte om boken, den var intressant både med tanke på blomsterspråket och med tanke på fosterhemsupplevelserna.
Jag tror inte att jag har läst om det innan och inte på det sättet som hon skriver på.
Man kunde verkligen inte veta vad som skulle hända härnäst och jag gillar när jag inte vet :) Mycket mer spännande även om det är en trygghet att vänta vad som ska hända.
Absolut läsvärd så den rekomenderas, speciellt nu när det är sommar och många blommor blommar. Då kan man sitta och läsa och sedan kika på lite blommor och veta vad de betyder.
Läs, läs, läs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0