The other guys



Igår såg jag denna filmen. Den handlar om två poliser som inte är väldigt poppis utan mer mobboffrena på stationen som inte gör mycket rätt. Men Allen (Will Ferrell) och Terry (Mark Wahlberg) vill ändra på det, eller snarare Terry vill ändra på det, Allen är väldigt motvillig och hade helst suttit på kontoret hela tiden för att inte försöka väcka "monstret" i honom.
Men när Highsmith (Samuel L. Jackson) och Danson (Dwayne Johnson) dör (oväntat men på ett väldigt roligt sätt) så finns det en tom plats att vara stationens hjältar och det är dit Terry vill.



Detta var en väldigt rolig men samtidigt väldigt konstig film :) Jag satt och fnissade eller skrattade mest hela tiden, detta är en film i min smak. Att töntige Allen är en riktig tjejmagnet är lite svårt att ta in, både för Terry och mig :) Mark Wahlberg och Will Ferrell gör ett himla bra jobb som lite klantiga och hetsiga poliser.
Mycket bra musik och roligt manus. (Vet inte om jag vill gå så långt som "välskrivet" men... :P)
Mycket sevärd film, den är lite i stil med Baksmällan fast jag tyckte nog att denna var ett snäpp vassare och roligare. ;) Se den!!


Steve Coogan gör också en bra jobb som en hal investerare.

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

haha ja vem vet? :)

2012-01-18 @ 16:41:23
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ

tack det känns helt underbart :) Hoppas du haft en fin onsdag!

2012-01-18 @ 20:41:44
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0