De vrais mensonges



Filmen De vrais mensongs (Vackra lögner på svenska) handlar om Émilie (Audrey Tautou) som jobbar som frisör och som en dag får ett anonymt kärleksbrev. Hon byter ut sitt namn till hennes mammas namn, Maddy (Nathalie Baye) för att muntra upp henne och så att hon får tillbaka livsglädjen efter att hennes man lämnade henne för en yngre kvinna. Men allt går lite fel och Jean (Sami Bouajila) som jobbar på frisörsalongen med Émilie och som egentligen skrev kärleksbrevet dras in i en krånglig konflikt med Émilie och Maddy och det är så franskt som det bara kan bli.



Jag känner mig alltid så kulturell och intelligent när jag ser franska filmer :) Jag älskar franska, jag tycker det är så vackert, och franska filmer är alltid speciella och den här filmen gör mig inte besviken.
Det var lite pinsamt då och då men fortfarande underbart, och Audrey Tautou är alltid underbar (fast jag gillade henne mer i Coco avant Chanel men det är kanske för jag älskar mode :P).
Men iaf, om ni älskar franska filmer och kärlekshistorier så är det här absolut en film som borde ses!


Älskar denna bilden, den ger verkligen känslan av hur hela filmen är ;)

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Har den filmen hemma men har inte sett den.

2012-01-20 @ 14:39:56
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: MADDISENJ

Ja det är bra filmer! Hoppas du får en fin helg!

2012-01-20 @ 15:23:10
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Anonym

Hejsan sötis hur har din dag varit? :)

Checka gärna in min kategori "jag syr" och tyck till! :)

2012-01-20 @ 15:23:15
URL: http://jaasses.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0