The Private Lives of Pippa Lee



Pippa Lee (Robin Wright) har precis flyttat till ett pensionärsställe med sin äldre man Herb (Alan Arkin), efter han hade fått tre strokes för att det ska bli lite lugnare i deras liv. Men efter att de flyttat dit känner Pippa sig rastlös och hennes förflutna jagar henne både på dagarna och på nätterna.
Men när hon träffar Chris (Keanu Reeves) förändras mycket och hon känner sig mer hemma med honom än i pensionärsträsket.
Blake Lively spelar hennes unga jag då man följer hennes tonårsliv med en lite galen mamma och med piller.



Filmen hoppar rätt mycket fram och tillbaka men det blir aldrig jobbigt att hänga med utan intressant.
Man får följa Pippas hemliga och mystiska liv och hur hon blev den hon blev och hur hon var innan.
Det är någon konstig eftersmak efter filmen, jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Den var inte dålig men den var inte fantastisk heller.
Det var intressant att se Keanu Reeves spela en sådan roll, man har mest sett honom i actionroller innan. (Även fast han inte precis är en ängel i denna men ändå...)
Jag tror jag rekomenderar denna filmen, den är intressant om inte annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0