Recept på Gino

Jag kom på att det kanske inte är alla som vet vad gino är, så jag slänger upp ett recept här så kan alla göra denna enkla men otroligt doa efterrätten! :)

Gino är varm frukt under ett täcke av vit choklad. Originalrecepet är med kiwi, jordgubbar och banan men man kan mixa och blanda precis hur man vill. :)

Om man vill göra 2 portioner behöver man:
  • 1 banan
  • 2 kiwifrukter
  • 8 jordgubbar
  • 100 g vit choklad (jag använder vanlig matlagningschoklad)
  • god vaniljglass till servering

Man sätter ugnen på 250 grader grillvärme. Skiva frukten och lägg den i en ugnsfast form.

Täck frukten med den rivna chokladen och gratinera under riktigt het grill (ej undervärme) i ca. 5 minuter. Servera med vaniljglass!

 

God gino med kiwi och jordgubbar. Jag gillar inte banan så jag skippar den men Albin tyckte att det var gott. :)


Kommentarer
Postat av: MADDISENJ

det är så himla gott!

2012-02-19 @ 20:06:03
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Kashaya

Lät ju både enkelt och gott.=)

2012-02-20 @ 14:14:15
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0