Smink på vit klänning

Jag köpte en klänning för ett tag sedan, en vit, fin, prickig en.
Tyvärr är det något pucko med mycket foundation som har dragit av sig klänningen och smutsat ner klänningen. Jag fick tipset att försöka ta bort det med diskmedel och ljummet vatten.
Jag tror att en del har gått bort men det syns fortfarande lite.
Har någon något annat tips på hur man tar bort det bäst? Har inte tvättat den än, för jag vill gärna testa annat först.
 
Det syns inte så bra men uppe vid linningen är det sminkrester. Fattar inte varför alla måste sminka sig så mycket? Jag har bara mascara om jag inte ska iväg på kalas eller fest.
 
Fina prickar. Vill gärna få bort allt äckligt smink så att man kan ha den utan att behöva tänka på att den har smuts på sig.

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Vad fin den var. Trist med fläck dock. Test fläckborttagare. Jag har en från Kappahl som är i pennform. Man stryker på lite bara och så blöter man på fläcken. Har räddat mig många gånger då jag spillt kaffe och olivolja på vita tröjor...

2012-08-01 @ 21:10:28
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0