Själlös

 
Själlös är steam punk-fantasyboken som jag satte tänderna i (ha-ha.. :P) i förra veckan. Boken utspelar sig i ett alternativt London i slutet av 1800-talet. Huvudpersonen heter Miss Alexia Tarabotti och är själlös, och hon har det inte lätt i livet eftersom hon redan är 25 år och fortfarande ungmö. Det hjälper inte heller att hon är halvitalienska, kurvig och väldigt frispråkig.
Men hon får fler problem in i sin värld - varulvar, vampyrer och hemliga sällskap. Det finns massor av frågor men det är nog två som är de viktigaste: vem är egentligen fienden? Och finns det te?
 
Jag brukar inte läsa fantasy och är vagt medveten om vad steam punk innebär men jag måste säga att det var ändå en väldigt rolig och spännande bok.
Det är första delen i en serie (en triologi, om jag inte minns fel) och jag tror bestämt att jag blir tvungen att läsa nästa bok också, det går inte att sluta när det handlar om sådana spännande saker som varulvar, vampyrer, hemliga sällskap och själlösa personer.
Det känns nästan lite som True Blood men på 1800-talet. :)
Rekomenderas!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Bohlin♥

Sv: Härligt :D
allt är bara bra med mig också!

2012-08-07 @ 21:51:47
URL: http://emzaan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0