Attack the block



Nyss såg Albin och jag en himla cool film som heter Attack the block. Det är en actionkomedi med sci-fi-inslag. Ganska stora och många sfi-fi-inslag :) Det handlar om ett gäng gangsterkids i östra London som blir attackerade av en alien (!) och dödar den. Efter det kommer det massor och större aliens som jagar dem.



De har inga ögon men de har självlysande tänder och (antar jag) bra luktsinne. Den fick 7,0 på Imdb vilket är schysst. Det är inga som jag känner igen sedan innan av skådespelarna, förutom Nick Frost som alltid är cool. :)

Den var awsome! Ganska läskig (hoppas jag inte får mardrömmar inatt!) men jäkligt cool och häftig. Förstår inte alls hur de kom på den här storyn, men den funkar så himla bra. Speciellt med gangsterkidsen och deras coola dialekter och uttryck som "love" och allt de säger i London :)
De slåss mot aliens med basebollträn, samurajsvärd och raketer. Väldigt spännande film men man ska nog inte se den på kvällen (om man är lite rädd) eller om man vet att man tycker att sådana filmer är läskiga. Det är typ thrillervarning på den också. Men bra. :)
Rekomenderas starkt! Vi tänker köpa den på bluray så vi får text och kan förstå och hinna med allt de säger ;)


Nick Frost är cool som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0