Venedig i bilder 2

Här kommer fler bilder!


Nu står vi på Rialtobron!


Och här står vi på andra sidan!


Och här är vi nedanför. Det är alltid massor av turister där, vi var där på kvällen också och det var fortfarande mycket folk.


I en gondol satt en liten gubbe och sjöng "Volare, oh oh, cantare, oh oh oh oh" :) Vi tyckte det var jätteroligt!


Albin står och fotar mig på en bro och jag fotar honom på en annan bro.


Här står Markuslejonet på vakt!


Här är utsikten från vårt fönster!


Nu åker vi gondol!


Här åker vi förbi, dock inte under, Rialtobron.


I en passerande gondol var det ett par som gifte sig, det var kul att se!


Det var mycket trafik i de små gränderna. Det var lite dyrt men ett jättemysigt och fint sätt att se staden på.


Markuskyrkan och lite av Markusplatsen också.


San Marco, som det heter, och Scarlett Johansen gör reklam för skumpa.


Här var det trångt i kanalen!


Kajaker på... Språng?


Albin i turistvimlet!


Nu är vi på Accademiabron (tror den heter så) och spanar.


Och andra sidan. Det såg jättemysigt ut. Jag vill bo här!!


The narrow house hette detta roliga lilla hus!


Sedan hittade vi till torget och "biblioteket" där de spelade in Indiana Jones - The last cruisade. Tyvärr var det inget bibliotek inuti utan en kyrka. Jag blev lite besviken, men det är väl så de gör i filmvärlden.


Jag gillade den här dörr"knackaren", för den påminde mig om 44 Scotland Street. :)


Vi satt och myste nere vid vattnet på kvällen med gondolerna guppande framför.


Då kom en gigantisk båt! Skymde hela kanalen. Typ. :)


Suckarnas bro är lite undangömd, de håller på att fixa iordning lite.


Mysiga små gränder, va? Vem skulle inte vilja bo här?


San Marco på kvällen.


Här åker vi vaporetto (vattenbuss typ) till flygplatsen för att åka hem till kalla Sverige igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0