Ten little indians


Det är filmen till vänster som jag såg, även fast den har ett annat namn.

Det finns så många namn till denna Agatha Christie-film och boken också för den delen: And then there were none, Ten little niggers och Tio små negerpojkar och nu då denna filmen som heter Ten little indians på engelska. Den är från 1974 och det är två fransmän, några tyskar och David Attenboroughs bror som är med.
Den handlar om tio personer som blir inbjudna av en viss U.N. Owen (Unknown) till ett hus. Man får reda på att alla de tio personerna har begått ett brott och det verkar som att de är där för att de ska straffas, eftersom de inte blev straffade i en domstol.

Ljuden som de har med är riktigt roliga, kvinnoskrik som ekar och ekar i all evighet och lurig musik och skumma skådespelare... Ja, filmen har allt :P
Det som störde mig lite var att den inte har samma slut som i boken. Det är ju lite knasigt :P Det var ju det som var spännande liksom. Och de är i öknen och inte på en ö, som i boken. Visst, man måste inte ta med allt men att inte ta med grundgrejerna känns lite udda.
Det var iaf kul att se den filmen men jag tycker nog bättre om boken :) Eller så får det vara Miss Marple eller Hercule Poirot, annars får det vara! :P
Nu ska jag sticka iväg på middag! Vi hörs kanske senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0