En dag



Vi såg ju One day i onsdags, som är baserad på boken som är skriven av David Nicholls. Jag hade läst boken innan men det hade inte Albin. Det handlar om Emma och Dexter som träffas när de har tagit studenten i slutet på 80-talet. Och i filmen får man följa deras liv den 15:e juni varje år i 20 år framåt, man får se vad de jobbar med, vem de är ihop med och hur det går för dem allmänt.



Det var en väldigt fin film, både Albin och jag gillade den massor. Jag gillade att den var nästan precis som boken, för jag visste att om det skulle vara så så skulle filmen bli bra.
Det var väldigt fint filmat och skådisarna (Anne Hathaway och Jim Sturgess) var duktiga, fast jag tyckte nog att Sturgess var ett strå vassare. Ögongodis. :)
Tycker aboslut att ni ska se filmen, speciellt om ni är hopplösa romantiker eller har läst boken och älskade den, så se den innan den försvinner bort från bion, det kanske dröjer innan den kommer på dvd.
Men se den iaf, den är så fin, den förtjänar det! :)


Finaste scenen i filmen, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0