Vilken filminspelning skulle ni vilja besöka?

Häromdagen pratade de på P3 om olika filminspelningar, t.ex. slott/herrgårdar eller dylikt som de ville besöka. Vissa ville besöka Lost-ön men en av programledarna ville besöka Lyme Park, öster om Manchester.
Och jag tänkte "självklart! Det fina slottet skulle jag också vilja besöka!"
Det är nämligen slottet Pemberley i BBC-versionen av Pride and prejudice, av Jane Austen. Hittade en svensk, rolig liten sida som ni kan läsa lite om det på. Klicka här!

Finns det något inspelningsställe som du vill besöka? Vore kul att höra vad andra tycker är intressant :) Jag är ju mer romantisk och gillar 1800- och tidigt 1900-talsfilmer och serier och skulle tycka att det vore himla trevligt. Och det går ju att besöka också, så det ska jag fundera när jag kan åka dit och titta! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0