Känner vi varann?



1976 mördas Stevens mamma och han hinner se en glimt av mördaren när han smiter ut genom fönstret. Han är tolv år och ställer sig många frågor. Vem känner man riktigt väl - egentligen? Kan man lita på alla? Vem ljuger, vem talar sanning?
Lily planerar sitt bröllop senare i tiden, men när det kommer en kvinna och berättar saker om hennes fästman känner hon att hon måste ta reda på om allt är sant.
Och Louise fruktar att hennes förståndshandikappade son kanske är en mördare.

Boken var lite för osammanhängande för mig, man fick aldrig riktig klarhet i de flesta fallen. Och skulle "verkliga" människor verkligen reagera som de gjorde i boken? Det vet man kanske aldrig förrän det händer men jag tror inte det. Lite knasig bok, tror inte att jag skulle rekomendera den till någon kund, så jag gör det inte här heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0