Gåtan Maria Magdalena



Denna boken har jag haft vid nattygsbordet i säkert en månad. Har läst på kvällen, för då behöver man inget spännande (som en deckare) utan något "tråkigt" med typ fakta och sådant. Och denna var en sådan bok :) Men det var lite småspännande också, det var därför jag läste den.
Boken handlar om Maria Magdalena, vem hon var och hur hennes liv såg ut men också en del fakta om Jesus och de andra lärljungarna.

Intressant skriven om man gillar lite historieböcker. Jag gillar ju Da Vinci-koden och därför ville jag läsa denna. Denna boken dementerade ifs en del saker som stod i Da Vinci-koden, det var bara några små delar som stämde med "korrekt" fakta.
Men ändå rätt intressant om man vill läsa om Jesus närmaste lärljunge! :)
Läs den om du gillar en del fakta men kanske inte om du gillar bibeln, för vissa kristna blir ju arga om man säger att Jesus och Maria Magdalena var ett par. Men men. Nu har jag min körkortsteori vid sängen, för där är det också mycket fakta men kanske inte så tråkigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0