Vintage - en stilguide till vintagemode



Marie Birde har skrivit denna fina boken om modet från 1910 till 1980. Det är en genomgång av alla stilarna och lite fakta om modeskapare. I slutet är det också lite tips och råd hur man ska hanskas med sina vintagekläder och var man bäst hittar fina.

Jag gillade boken massor, även fast jag tyckte att jag visste rätt bra hur kläderna såg ut på 1900-talet. :) I Stylisterna finns boken med på deras lektioner, och det är ju bra att kunna hur de olika stilarna i tisdepokerna ser ut. Men det finns också nöje för oss som inte är stylister!
Det finns fina bilder också fast jag hade önskat att när hon beskrev vissa modeskapares plagg att de visade den bilden hon berättade om, och inte någon annan som inte (egentligen) hörde till texten. Men men, petitesser.
För alla modeintresserade och vintagefans: köp eller låna boken genast! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0