Scar Tissue



Anthony Kiedis
har skrivit en självbiografi tillsammans med Larry Sloman och det är inget mesigt liv han har levt (hittills)! Det handlar om musik, tjejer, droger och all världens problem man kan få om man en gång har provat knark, sprit eller sex.

Jag tyckte att den liknade Livet av Keith Richards väldigt mycket men det är tveksamt om inte Anthony är värre än Keith när det gäller droger. Det kändes nästan så iaf. Och alla hans förhållanden är ganska många att ta upp, och alla var inte problemfria utan snarare tvärtom. Jag är inget jättefan av RHCP men jag tycker det är intressant och kul med självbiografier av skådespelare eller musiker.
Det blev nästan så att man var lite trött på honom, kan han inte rycka upp sig? Han var ren i nästan fem år, sedan torskade han. Och sedan ren i några månader och torskade. Osv osv osv. Men det är ju inte lätt för mig att förstå hur fast man kan bli. Eller hur desperat man kan bli för att få det som får en att känna att världen är okej.

En läsvärd men lite konstig bok, som jag är lite osäker på om jag rekomenderar eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0