Sarahs nyckel



På bokrean hittade jag denna boken. Jag har sett en trailer för filmen med Kristin Scott Thomas och såg att den var baserad på en bok och så hittade jag den på rean och slog till!
Och det är inget jag ångrar, tvärtom!
Det handlar om Julie, en amerikanska som har bott halva sitt liv i Paris, och hon får i uppgift att skriva en artikel om Vélodrome d´Hiver på tidningen där hon jobbar. Men det blir inte så lätt som hon hade trott, för ingen vill minnas eller berätta någonting.

Den var nästan jobbigt spännande, väldigt fint skriven och det var nästan tvärtemot en må bra-bok men ändå så fick den mig att må lite bra, på ett konstigt sätt. Det var ju väldigt sorgligt alltsammans, för det har ju hänt. Jag måste nog ta och se filmen också, och kolla hur de upplevde boken.
Detta är en väldigt bra bok som jag rekomenderar till alla, för alla borde läsa och minnas och aldrig glömma bort. Och så är själva boken underbart bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0