Igelkottens elegans



Inatt, när jag inte kunde sova, läste jag ut denna boken. Den har fått jättemycket fin kritik från de flesta. Den handlar om portvakten Renée och om Paloma, den lilla intelligenta flickan som bor i huset.
Mycket filosofiska tankar och namedroppningar av "svåra böcker" förekommer.

Jag tror inte att jag gillade den så mycket. Det tog tills ungefär halva boken innan jag kände att den var lite intressant. Så ska det ju inte vara! Man måste ju fånga läsaren inom de tio första sidorna, typ. En kompis har inte kommit igenom den än, hon tycker inte att den är så rolig. Mamma har läst lite mer än halva och nu tycker hon att den börjar bli intressant.
Det är ju illa. Det skrivs mest massa prettofloskler och namedroppar Tolstoj och är allmänt filosofiska. Slutet var rätt oväntant så lite pluspoäng för det.
Men jag tror inte att jag kommer rekomendera den för någon. Iaf om de inte har läst hennes tidigare bok och gillat den.
Nej, böcker med mindre prettosnack i vill jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0