Filosofiska söndagsklubben m.m.





Jag har visserligen läst böckerna innan, som handlar om Isabelle Dalhousie som bor i Skottland och som ibland är lite mer nyfiken än vad hon borde vara. Hon försöker nysta upp mord eller små problem som dyker upp på hennes väg.

Jag gillar de flesta av Alexander McCall Smiths böcker, de är alltid så härliga att läsa. Jag gillar ifs Damernas detektivbyrå bäst eftersom den har en sådan lugnande och härlig effekt på en. Filosofiska söndagsklubben och de andra i serien är lite mer filosofiska (som ni kanske hör på namnet) och lite klurigare än Damernas som är mycket mer enkel i tänkandet.
Men det är intressant hur han skriver på olika sätt, men oftast är det starka kvinnor som det handlar om. Vi gillart! :)
Jag föreslår att ni först läser Damernas detektivbyrå-serien och sedan denna, så får ni helt enkelt bestämma er själva för vilken ni gillar bäst. Det klassas väl som deckare, antar jag, fast jag tycker mer det är må bra-böcker med lite klurigheter instoppat här och var. :)
Passa på och läs hans böcker, om ni inte redan har gjort det, det är väldigt mysigt/kul/spännande! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0