Downton Abbey



Nu har jag sett sista avsnittet och jag älskar det! Jag skulle säkert kunna följa serien i flera år, så bra är den. Den har fått 9.0 (av 10) på Imdb och jag har sagt det förut (och säger det igen) att det är himla bra poäng. BBC är hemskt duktiga på kostymdramer som den här. Lite som Pride and prejudice (som jag har två avsnitt kvar på!), jag älskar hur de filmar och regisserar. Och kläderna i denna serien är underbara.
Älskar också att man inte bara får se från "de fina folkets" sida utan också alla de husor och lakejer och butlers som tar hand om dem, man får se deras problem och deras kärlek och lycka också och det gör det hela så underbart.
Synd att det har tagit slut men det har varit kul att titta på och jag är rätt säker på att jag kommer köpa dvd:n om den släpps på det. Om ni inte har sett det, så försök att få tag på det på något sätt, för tyvärr har inte svt play sparat det. en ni borde absolut se avsnitten, speciellt om ni gillar romantiska filmer och fint uppförande och början av 1900-talet! :)

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Har faktiskt inte sett den serien men borde kanske ta och göra det, alla verkar tycka att den är så bra.

2011-03-28 @ 14:19:41
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Vicke

Hej, serien släpps på DVD 6 april :)

2011-03-31 @ 10:05:42
Postat av: Josie

Jag vet, jag skrev om det igår :)

2011-03-31 @ 23:08:46
URL: http://fernsehapparat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0