Bröllopsfixaren



Denna boken handlar om en irländsk mamma med sina tre (ogifta) döttrar som hon inte kan låta vara utan vill till varje pris få dem gifta, eller åtminstone ihop med någon bra man.
Sarah har sin lilla dotter Evie att ta hand om, Anna föreläser om sin favoritpoet och Grace har fullt upp som arkitekt.

Jag orkar inte skriva så mycket om vad den ska handla om utan vad jag tycker istället. Jag blev ganska arg på mamma Maggie som inte tror att döttrarna inte kan vara lyckliga om de inte har en man vid sin sida. Rätt löjligt och stenålderssätt att tänka. Om man hittar någon som man verkligen tycker om och tror är den rätte/rätta så ska man självklart vara med den men hon la sig i sina döttrars liv och kastade sig efter ogifta män och tvingade dem dejta hennes döttrar.
Det är chic-lit så rätt intressant när det inte handlade om mamman och hennes dille på giftemål. (Är det oväntat att jag avslöjar att alla döttrarna hittar en bra man innan boken är slut?) Om man har en man betyder inte det direkt att man är lycklig eller att det ens är den rätte.
Den kan nog vara bra om man ignorerar mamman. :P Men jag blev mest trött och arg på henne för hon la sig i.
Så läs om ni vill :P

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Trist att boken inte riktigt föll dig i smaken, men alla böcker kan ju inte vara någon höjdare. Ja spela in går ju det med.=)

2011-06-14 @ 16:37:15
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0