Paul



Paul handlar om två nördar (Simon Pegg och Nick Frost) som åker på Comic-con (seriemässa) i USA och råkar komma i kontakt med en alien som heter Paul. De träffar också på Ruth (Kristen Wiig) som är en bibelälskare som bl.a. lär sig att svära (rätt dåligt i början). Jason Bateman med två suits (FBI?) jagar dem på resan.

Filmen var awsome! Den är kanske inte så rolig om man bara har sett romantiska komedier, för det haglar av nördkommentarer och nördiga filmcitat, t.ex. när de kommer in i en bar så spelas musiken från Star Wars (The empire strikes back). Jag älskar filmer som jag skrattar högt åt, det gör jag inte alltid :P Jag vet inte om jag tycker att den är lika rolig som Hot Fuzz som är en favorit, men den ligger väldigt bra till.
Själva idén är väldigt kul, så annorlunda från andra "alien-filmer" och det tycker jag är bra. Seth Rogen gör Paul väldigt bra, man kan nästan se honom framför sig istället för utomjordningen :)
Jag tycker absolut att ni ska se den om ni vill ha ett gott skratt till en fantastisk film som verkligen inte är som andra filmer! :)

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Låter som en rolig film.=)



Sv. Ja den är verkligen superpraktisk.

2011-07-16 @ 15:12:46
URL: http://kashayasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0