En mini-shopaholic i mammas fotspår



Har precis läst ut denna boken, som jag köpte i tisdags. Det kändes nästan som en tävling att läsa ut den så fort som möjligt, men det var så svårt för boken var så hemsk på sätt och vis. :P
Om ni har läst de tidigare böckerna så vet ni att det handlar om Becky Brandon och shopping bl.a. Nu har hon fått en dotter som ät otroligt besvärlig och till råga på allt blir det finanskris i England och panik utbryter. Och då måste man MPU (Minska på utgifterna) och det är ju inte något som Becky är bra på. Alls.

Jag tyckte om boken, men den var väldigt jobbig att läsa. Faktiskt. :P Becky var ovanligt jobbig att läsa om, även om hon hade sina lysande stunder. Och dottern, kommer hon bli likadan som sin mamma? Jobbigt!
Jag läste och la ifrån mig boken och sträckte mig efter den igen, för att sedan slå igen den och göra något annat. Och sedan läsa klart den på bussen innan jag kom fram till jobbet.
Så i slutändan var det en väldigt bra bok. Spännande. Men lite läskig :P Kanske för jag känner igen hennes shoppingberoende som ett eget beteende?
Näää! Men bra var den. Läs, läs, läs!

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Snabb du var på att läsa ut den.=) Tycker tyvärr att jag har alldelens för lite tid till att läsa... Har faktiskt bara läst första Shopaholic boken och tyckte den var lite jobbig att läsa, hon hamnade i så pinsamma situationer hela tiden. Ja Ranelid lyckades ju få lite rubriker den här veckan med, måste han ju trivas med.

2011-01-15 @ 18:45:42
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0