Djurmisshandel?

Är det någon som har hört något om SVT:s nya dokusåpa som handlar om familjer som ska hitta en hund och få välja mellan sex stycken? Det är så fruktansvärt dumt. De ska alltså ta omplacerade hundar som har blivit övergivna på olika sätt innan och sedan ska fem hundar skickas tillbaks igen bör familjen gjort sitt val. Jag hade fattat om det var TV3 eller Kanal 5 hade försökt sig på detta men SVT? Kom igen, jag trodde ni var smarta! Fattar de inte hur otroligt stressande det är för djuren? Är det bara jag som ser på Anomal Planet och ser massor av program där de räddar övergivna, undernärda och misshandlade djur och försöker omplacera dem till kärleksfulla hem där de slipper all den psykiska stress som de redan upplevt. Flera veterinärer och massa djurägare har klagat på detta men det känns inte att de tänker blåsa av det här, vilket jag tycker är väldigt synd. Visst är det bra att de försöker ge djuren en bra familj men man ska inte göra på det här sättet. Vad tycker ni? Är det dåligt eller lite bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0