Den man älskar

Emily Giffin har skrivit Den man älskar, som jag läste ut igår.



Boken handlar om Ellen som bor i NY med sin man Andy. En dag springer hon på Leo, sitt ex, och börjar sedan ifrågasätta sitt liv. Blev allt rätt, som hon ville? Har hon "rätt" liv? Är hon igop med rätt kille?

Jag kan inte säga att jag tyckte illa om boken, men den fick mig känna mig väldigt arg. Jag tyckte att det hon gjorde var så dumt och elakt, även om det bara var i tankarna. Jag blir lika arg på killar som Tiger Woods, Ashley Cole och alla andra strulpellar. Varför gifta sig med någon, när man ändå bara är otrogen? Alla de killarna har ju snygga tjejer, säkert jättesöta och schyssta, varför gå till någon och betala dem för att ha sex? Jag fattar inte grejen.
Men boken var väldigt bra skriven, det kan jag erkänna. Och visst, det är ju säkert bara fiktion, mamma sa det när jag klagade på att boken gjorde mig arg :P Fast jag läser ju hellre en bok som får mig känna något (glädje, sorg, smärta m.m.) än en bok som inte får mig känna något alls. En sådan bok är ju inte bra.
Så om du gillar chic-lit, som inte alltid är av den galda, supergulliga sorten så är nog detta en bok för dig. Den var väldigt fängslande, vilket är väldigt bra. Hatar att traggla mig igenom böcker.

Nu ska jag läsa om 44 Scotland Street! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0