Sanningen om Alice

Idag har jag slukat en bok på några timmar. Sanningen om Alice av Rebecca James. Den ska egentligen inte komma ut förrän i april men jag har lyckats på tag på ett läsex. Tur, då slipper jag vänta! :)



Boken handlar om Katherine och hennes liv. Katherines lillasyster Rachel är död. Brutalt mördad. Fylld av sorg och skuld flyttar Katherine till Sydney. Här träffar hon Alice och börjar leva igen. Hon blir lyckligare än på länge. Men snart står det klart att det finns ett skäl till att Alice vill komma nära Katherine, så nära som möjligt. Sanningen om Alice är mer skrämmande än Katherine någonsin kunnat tro.
Sanningen om Alice
är en psykologisk thriller för tonåringar och unga vuxna. Det är en bladvändare om besatthet och hemligheter, om kärlek och död. Boken har kallats en Twilight utan vampyrer.

Jag fullkomligt slukade den på några timmar. Man kunde verkligen inte lägga den ifrån sig, den var riktigt spännande och man kunde inte förutse vad som skulle hända, förutom lite i slutet.
Men det var för att jag lekte runt med tanken om vad för hemska saker som hon kunde hitta på.
Läskigt bra, var den. Inte jättemycket om kärlek utan mest spänning. Och vänskap. Men otroligt läsvärd! Jag tror det dröjer till april, och jag hade tänkt att vänta men så fick jag tag på den! Blev himla glad. Men vänta till april, ni kommer inte bli besvikna, hoppas jag :)

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Åh låter som en spännande bok , den vill jag läsa! Twilight-serien var bra, särskilt första och tredje boken gillade jag.

2011-02-03 @ 01:14:33
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0