Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap

Mary Ann Shaffer har skrivit den här boken med det underliga men roliga namnet.



Boken är skriven i brevform, vilket inte är jättevanligt och därför välkommet. Det handlar främst om Juliet som bor i London 1946 och är författare. Hon skriver brev till sin förläggare, sin vän och sedan en grupp personer som bor på ön Guernsey och deras litteratur- och potatisskalspajssällskap, varför och hur det kom till.

Jag gillade den verkligen, den var väldigt rolig och när jag trodde att jag visste vad som skulle hända härnäst så överraskade Mary Ann och bytte spår totalt :) Det var svårt att lägga ifrån sig den och sånt är ju alltid bra. Jag tycker också det är intressant med krigsskildringar och den som de berättar om i boken har jag inte läst eller hört om tidigare, så det var ju också spännande! Alltså: om du gillar roliga böcker som handlar dels om krig men också om böcker så är detta den perfekta boken för dig! :)

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Låter som en intressant bok.=) Inget speciellt inplanerat i helgen men igår var jag på förhandsvisningen av GANT by Michael Bastian.

2011-02-25 @ 18:19:08
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Kashaya

Ah ok, då ska jag spana efter den.=)

2011-02-26 @ 00:39:33
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0