En dag



En dag handlar om Emma och Dexter och man får följa dem en dag varje dag i 20 år, från 1988 och framåt.
När jag började läsa den kändes den som en bok som Per Hagman kunde ha skrivit. Han brukar skriva i den stilen men den var lite mindre... Vulgär, om man säger så.
Den var bra och väldigt intressant sätt att skriva på, att det är 15:e juli varje år och det har ibland hänt mycket och ibland mindre mycket.
Lite oväntat och tråkigt slut. Inte tråkigt som i dåligt men tråkigt som ledsamt typ. Inte riktigt väntat. Men den får en att tänka. För mig så får den mig att tänka på att man verkligen ska bry sig om alla små bitar som finns i livet, ta vara på allt som händer, små mysiga saker.

Men den är bra, spännande och annorlunda. Jag längtar tills filmen ska komma, 2011 tror jag. Med Anne Hathaway och Jim Sturgess tror jag det var. Jag undrar hur de kommer göra, om de kommer ta med alla år men mindre bitar i varje år eller om de hoppar några år. Man kan inte ta med allt. Det är bra med böcker, de missar ju nästan inget men filmer brukar missa en del för filmer kan ju inte vara hur långa som helst.
Läs boken, den är bra! Få er egna uppfattning :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0