Princess and the frog



Prinsessan och grodan handlar om Tiana som bor i New Orleans och som inget hellre vill starta en resturang, både för sin och sin pappas skull. Hon har två jobb för att kunna spara ihop till att köpa ett fallfärdigt ställe. Hon är bästa kompis med den bortskämda Charlotte vars pappa är rik och gärna ger sin dotter vad hon än vill ha.
En dag kommer det en prins till staden och Charlotte vill prompt gifta sig med honom.
Men något går fel när prinsen får kontakt med Skuggmannen, väldigt fel. Och på något sätt drabbas också Tiana av den vodoo som Skuggmannen använder.



Jag gillade den här filmen massor! Storyn är underbar och jag älskar att de är i New Orleans, det är otroligt skön musik och karaktärerna är väldigt välgjorda och roliga. Tycker att det är synd att jag har missat den här filmen innan men glad att jag sett den nu!
Jag älskar ju tecknat och Disney-filmer, och den som också gör det, bör verkligen se denna filmen! Jag låg i soffan och smådansade när de sjöng, det var riktigt catchy och bra musik, mycket jazz eftersom den kommer från New Orleans. Skådespelarna som gör rösterna är också bra valda, de gör ett fint jobb.
Så absolut en sevärd film!! Mycket rolig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0