Möhippa inlägg 2

Nu kommer fortsättningen!


Medan jag sprang runt och letade kort så var tjejerna hemma hos mig och hämtade min packade väska.


Victoria var Peter Kürten, vampyren från Dysseldorf, och Emelie L var Pablo Escobar, knarkkungen.


Sissel var Jack the Ripper, självklart. :)


Emelie A var Billy the Kid. :) Sara var Patrick Bateman från American Psycho, men hon kom inte med på bild med sin yxa. :P Men så har jag inte sett alla bilder än, så det kommer nog senare. :P

Efter detta åkte vi iväg i två bilar mot ett okänt mål, iaf för mig. Vi åkte till Jörlanda för där skulle vi tydligen rida!


Jag fick ha speciella ridkläder, vita ridbyxor och en klänning ovanpå som de hade pysslat med. :P Tyllen var lite ivägen mest hela tiden men men, ibland får man lida pin om man heter Josefin och ska vara.. Fin. :)


Detta är den enda ridbilden hittills. Vi red på Ardennerhästar, alltså inga små Shettisar. :P

Vi fick först åka vagn och två stycken red och så vytte vi av så alla fick åka vagn och rida. Efter det var det lunch och efter det var det turridning i skogen och en liten paus vid en sjö. Sedan tillbaks till stallet igen och fika och efter det åkte vi iväg igen. Vi åkte till Orust, där Emelie A har sitt sommarställe. Väl där duschade vi och hade lite spakväll med ansiktsmasker, fotbad och så målade alla naglarna (både fingrar och tår!). Vi åt middag vid nio (lite sent, för vi var längre hos hästarna än vad de hade planerat) och efter det spelade vi spel och gjorde quiz och åt godis och chips och chokladfondue med tillhörande frukter och godis tills klockan var tio över två, då somnade vi. Igår satt vi i pyjamas till klockan två (på eftermiddagen) och spelade spel (och åt godis och chips :P) tills vi åkte hem igen.
En väldigt rolig helg! Nu kommer bilder på kistan och deras vapen :P


Här är Saras yxa, när hon var Patrick Bateman. Jag fick behålla allt som minne :)


Victorias tänder när hon var vampyren Peter Kürten.


Sissels dolk när hon var Jack the Ripper.


Emelie L:s knark när hon var Pablo Escobar. Det är florsocker. :P


Och Emelie A:s pistol när hon var Billy the Kid.


Här är den fina kistan som Emelie A har gjort! Hon gjorde också diademet, handledsaken och korten tror jag. Väldigt kreativ tös! :)


Här är klänningen jag hade på mig när vi red! Lite klumpig kände jag mig i den men ändå lite fin :P Det kanske syns att den är lite smutsig. Det var inte mitt fel utan min lille (gigantiske) häst som fastnade lite i leran och skvätte på mig.

Jag har aldrig haft så roligt tror jag :) Alla uppdragen var jätteroliga och de har planerat detta sedan juni och pysslat och snokat reda på vad jag gillar och inte gillar. De hade köpt mina favoritgodisar och favoritchips och de har varit så otroligt gulliga att det nästan inte finns! :)
Ser mycket fram emot när Victoria ska ha sin möhippa, eftersom hon är förlovad och ska förhoppningsvis gifta sig detta året. :) Då vill jag vara med och planera och busa! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0