Livet deluxe




Jag lånade Liver deluxe av pappa och läste ut den igår. Den handlar återigen om JW (som var med i Snabba cash) och Jorge, det är huvudpersonerna. En poliskommisarie vill att någon ska infiltrera JW, och sätter en av sina poliser på att bli vän med honom och se vad de får reda på. Samtidigt vill Jorge bryta upp ifrån svennelivet och skippa sitt café och råna värdetransporter istället. Men båda får lära sig att man inte kan lita på alla.
I boken handlar det också om Natalie, Radovans dotter och man följer hennes kamp att ta över sin pappas imperium.

Den var inte lika grov som Snabba cash men den var bättre än Aldrig fucka upp, eftersom det handlar om samma personer som i första boken. Det kanske bara är jag som har sett för mycket Miss Marple och Hercule Poirot men jag visste rätt snabbt in i boken vem som var "mördaren".
Bra bok, spännande. Lite annat folk än i de andra böckerna, inte lika mycket brats och Stureplan utan Thailand (?) istället.
Om man har läst de andra böckerna, tycker jag att man ska ge sig på denna också. Det finns ju en sensmoral i böckerna och det är att det inte lönar sig att råna och hålla på, det är osäkert och det lönar sig mer att vara en svenne och ha en bra och riktigt jobb. Tycker jag låter bra. :P
Men ändå: en intressant bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0