Alice i Underlandet



Igår läste jag ut denna klassikern. Den är inte lång, bara 110 sidor ungefär. Jag tycker faktiskt att denna är mindre flummig än filmerna :P Boken är bara lite förvirrande ibland.
Det är ju också en helt annan sak att läsa boken på svenska än på engelska. I denna har "Chesire Cat" försvunnit och fått ett nytt namn: "Klockarkatt" vilket inte känns lika kul.
Jag måste se klart den tecknade filmen, insåg jag när jag hade läst klart denna. Annars har jag bara sett hela Alice in Wonderland av Tim Burton (underbar version) men har bara sett halva tecknade versionen. Albin tyckte den var tråkig och somnade så jag hade inte så mycket lust att se klart den själv när han låg och sov i soffan. Så nästa gång ska jag se den själv :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0