Spill



Boken handlar om Hedda som skriver ett brev till författaren (Sigrid) för hon ände igen sig på en bild från en bok som författaren skrivit. De brevväxlar i flera år och man får veta mer om Heddas liv i Lund och Stockholm innan 50-talet.

Jag tyckte lite om denna boken, ibland flöt den lätt och man kunde hänga med men ibland hoppades det väldigt i berättelserna och alldeles nyss var man i Lund men på nästa rad var man i Sthlm osv. Lite störigt. Jag har inget emot hoppande men då ska det iaf vara två radbytningar så man fattar, inte bara en punkt och inte ens radbyte. Jag gillar böcker som behandlar tidigt 1900-tal, jag är ju lite romantisk av mig. Och Hedda slits mellan att vara en "duktig dotter" och vara hemma och hjälpa till och skapa sig ett eget liv och gå på sykurs (i brist på bättre ord just nu).
Jag fick inte riktigt grepp om boken, och jag gillar inte att inte få grepp om böckerna jag läser. :P
Så jag kan kanske rekomendera den till något fåtal som gillar att läsa lite småskumma böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0