Gosford Park



Tänkte bara berätta lite kort om filmen jag såg häromdagen. Manuset är skrivet av Julian Fellowes som också har skapat Downton Abbey. Man märker att det är samma stil och liknande personligheter i både filmen och serien men det tycker jag om! :)
Det utspelar sig 1932 och det är ett stort hus (herrgård? :)) som i serien och det handlar både om pigorna och herrskapsfolket.
Jag gillar den stilen, så det var kul att se. Det är en del kändisar med; Maggie Smith (som är med i Downton Abbey), Ryan Philippe (med konstig skotsk accent), Helen Mirren, Michael Gambon (Dumbledore) och Kristen Scott Thomas. Det är kul att se dem i lite annorlunda roller. :)
Michael Gambon är förresten med i The King's speech, fast mest i början bara. Intressant fakta :)
Men om ni gillade Downton Abbey och längtar efter andra säsongen (som sänds i USA i höst) så tycker jag att ni ska se denna så länge :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Yeeeaaahhh!!! Den ska jag kolla upp på Netflix med en gång. :)

2011-04-30 @ 04:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0