Vickis vintagebutik

Isabel Wolff har skrivit denna boken som jag precis har läst ut. Det gick ganska fort faktiskt, mestadels för jag inte hade så mycket att göra förutom att läsa.



Den handlar om Vicki (surprise!) som skaffar sig en egen vintagebutik (no really?). Kunder som kommer in i butiken har oftast problem, som hon inte kan låta bli att lägga sig i och så går det som det går.

Boken var rätt okej, men erkänner att jag läste den rätt lojt. Det var inte "jag måste läsa för det är så spännande" utan mer "nu läser jag denna för jag har inte så mycket mer att göra för tillfället och den är inte så komplicerad". Den känslan som jag hade när jag hade läst klart den var ungefär "jaha? varför löste sig allt?".
Jag har inget emot att det blir lyckligt slut, att man blir ihop med rätt kille och dissar de dåliga osv osv. Men i denna boken skulle allt som hände lösas på ett eller annat sätt. Det kändes ganska orealistiskt och inte så roligt. Jag menar, så är det inte i verkligheten. Och det kan vara kul att läsa böcker som inte har med verkligheten att göra men då ska man veta det från början, att det är fantasty eller dylikt. Men så var det inte i detta faller och då blev jag lite sur :P
Men men, gillar man småmysiga böcker där saker löser sig i slutändan, då kan jag rekomendera denna boken till dig.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0