Radhusdisco



Radhusdisco är skriven av Morgan Larsson, som är med i radioprogrammet Christer i P3. Den handlar om Morris som växer upp på 70- och 80-talet. Lite av 90-talet kommer med också. Boken är full av berättelser av olika slag, det ena mer imponerande än det andra.

Jag gillade den här boken extremt mycket! Den påminner en del om Jonas Gardells sätt att skriva, och det är en komplimang. Hela boken är som en nostalgivåg och även om jag inte växte upp på 70- och 80-talet, så beskrivs allting så bra så att det känns som om man själv har upplevt det fast på ett annat sätt. Jag tycker att det är himla kul att Morgan har skrivit en bok, eftersom han verkar vara en så himla bra person när han pratar i radio.
Det är lite spännande att inte veta vad som är på riktigt eller inte i boken. Läste att Morgan berättade att en del är påhittat och en del är egna upplevelser. Men jag har fått för mig att han har användt någon historia som någon ringt in till radion och berättar. Många gånger handlar Christer om otroliga saker som har hänt, och boken är verkligen full av otroliga saker, så man kan undra vad som har hänt Morgan och vad som har hänt andra personer eller vad som är ren fiktion.
Hans debut är lite som Jonas Jonassons Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, den är också väldigt speciell och populär och man förstår inte alls hur han har lyckats komma på allt som står i boken.

Jag rekomenderar den starkt iaf, alla borde läsa den, speciellt ni som växte upp på 70- och 80-talet, det är alltid kul att läsa om sånt.
Nu sitter jag med en handduk om huvudet och ovanpå det en plastpåse. Frisörer bestämmer konstiga saker hur man ska göra saker, t.ex. som nu när jag har packat in håret.
Men men. Det blir säkert fint efter detta. :)

Idag hade jag tänkt att förtidsrösta. Känner att jag inte har tid till det annars. Lunch med Albin blir det nog också. Men nu ska jag gå och skölja ur inpackningen. Vi höres!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0