Gårdagens

God morgon! Eller ja, förmiddag. Men ändå.
Inatt har jag sovit bra. Skönt! Vaknade vid fyra men kunde somna om nästan direkt. Himla trevligt att få sova ut. :)
Jag tänkte dela med mig av några bilder från igår, if you don't mind! :)


Var på Lindex för att spana in fårskinnsjackan. Den fanns dock bara i L. :(


Såhär ser den ut! Himla snygg, men jag drunknade nästan i den, så stor är den. Får försöka få tag på den i M istället.


Jag provade jeans hos H&M också. De hade 100 kr rabatt på alla jeans. Provade ett par som gav mig högstadiekänsla. De hade fickor man kunde stänga baktill. Haha, det var roligt men jag köpte dem inte :P


Jag åt lite middag på Jensens Böfhus, alldeles själv. God mat!


Träffade Toria vid TopShop-shoppingen. Vi provade lite hattar på Beyond Retro-avdelningen. Denna tyckte jag Toria skulle köpa men hon var tveksam.


Det var faktiskt inte så mycket folk där.


Jag köpte iaf ett par jeans hos H&M. Loyal heter varianten, alltid trevligt med rabatt.


På Topshop köpte jag denna (20% rabatt). Känner mig så fransk i den!


Och denna köptes också. Kate Moss for Topshop. Fin och lite annorlunda än vad jag brukar ha.

Outfiten då;
Jeans: Gina
Linne: Gina
Jacka: H&M
Ballerinas: DinSko

Dagen började med tvättid. Allt gick rätt smidigt, nu är tvättkorgen rätt tom, alltid skönt. Efter det åkte Albin iväg till lägenheten för att mäta och pyssla och ha sig och jag åkte in till stan för att prova kläder och träffa kompisar. Dagen blev faktiskt riktigt bra!
Nästan alla kläderna jag provade passade, även om det inte alltid såg så fint ut :P Jag är ingen hattmänniska, upptäckte jag på Gina. Inte heller lädershortstypen. Men men, då vet jag det, inget att deppa över :)
Tyvärr blev det lite krångel sedan. Jag skulle träffat Jeremy för att fika på Fröken Olsson men han dök inte upp vid den tiden vi hade bestämt, så då ringde jag. Eftersom han inte hade några pengar på sin mobil hade han inte kunnat ringa och säga att vi fick skjuta upp fikan för han var tvungen att ha flyttat till imorgon.
Himla synd men jag fick hitta på något att roa mig själv med till halv åtta, då det var VIP-shoppingen. Träffade svärfar lite snabbt och gav honom presentkort på Ikea som han skulle ge Albin, för de skulle dit och köpa en soffa och annat mysigt.
Jag begav mig till Jensens Böfhus istället, för att äta lite god mat. Satt själv, kändes lite konstigt. Om jag äter ensam brukar det vara hemma eller på något cafe eller så men aldrig resturang så det var nyttig erfarenhet. Som tur var hade jag med mig min bok som jag kunde läsa i medan maten tog sin lilla tid. Men det var jättegott som vanligt! Och jag fick betala mindre än vad jag hade väntat mig, och det är ju alltid kul.

Efter det ställde jag mig i kön utanför butiken och väntade på Toria. Vi stod och pratade ett tag innan de släppte in oss. Toria ska tydligen åka till Kanada och jobba i typ en halvår, om bara några månader!
Jättemodigt, tycker jag! Jag skulle nog inte vågat. Iaf inte Kanada :P Kanske London eller så.
Men det var jättekul att träffa henne ändå. Vi stannade inte så länge eftersom jag redan visste vad jag skulle ha och hon var lite sjuk. Det var ändå inte så mycket folk i butiken. Lite konstigt, det brukar vara en del ändå. Men men.

Jag åkte hemåt, till nya lägenheten, och mötte upp Albin och hans pappa när de kom från Ikea. Jag hjälpte till att bära upp några bokhyllor, stolar och sådant men som jag skrev i förra inlägget var jag så klen och orkeslös :(
Kände mig lite dålig men det hade kanske varit ännu konstigare om jag hade orkat en tung soffa som de hade lite problem med? Den iaf inte ihopskruvad, så den blev lite lättare att bära upp. Men det är ju tre långa trappor upp, det tärde lite på mig.

Men nu sitter jag här, och ska snart duscha för att sedan luncha med Albin, som jobbar idag, innan jag ska ta bussen till Mölnlycke för att jobba lite själv. Tror bestämt jag ska ringa mamma också lite, kolla läget.
Men vi hörs innan jag drar!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: simone

den första jackan är grymt snygg! :D

2010-09-03 @ 10:49:44
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0