The Social Network



Riktigt grym film! Albin och jag är nyss hemkomna från bion. Jag trodde redan innan att det skulle vara en cool film och jag hade rätt :) Den kanske inte passar alla eftersom det är lite nördigt med koder och programmering. T.ex. var det några tjejer som stod bakom mig i toakön efter filmen som sa att de inte fattade något.
(Det hade jag jättekul åt!) Förlåt, men jag kan inte låta bli, eftersom jag har en nördpojkvän. Jag fattade inte allt som de snackade om, jag kan inte programmera, men förstod sammanhanget. De hoppade lite fram och tillbaka också, typ Momento-stuket light, och de fattade tydligen inte tjejerna heller.
Det är så kul med folk som inte fattar sånt som jag fattar :P Jag är nog lite elitist.

Men men, tillbaks till filmen!
Den har redan fått 8,5 på IMDB. (Max är 10, som ni kanske fattar) Jesse Eisenberg var riktigt grym som Zuckerberg och Justin Timberlake är alltid kul, även om hans roll som Napsters grundare var lite jobbig.  Andrew Garfield gillade jag eftersom han har varit med i Dr Parnassus. Jag gillade att de hoppade i tiden, jag gillade jargonen som var snabb och bitiga repliker. Den var riktigt grym, alltså.
Se den! Intressant att fundera om det verkligen gick till så, om allt är sant (tror inte det) och hur det egentligen gick till isf.
Mucho bra biokväll!

Kommentarer
Postat av: Linn

Tänkte gå och se den idag, men det tokregnar här så vi kom inte iväg, men kul att du tyckte att den var kul, då har jag något att se fram emot (om jag fattar något) Men Memento är annars en cool film och jag gillar filmer som man får tänka till och hänga med i. Ha en fin kväll!

2010-10-23 @ 21:47:38
URL: http://linninvideoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0