Resan till Köpenhamn

Yes, nu är jag rätt färdig med mina ärenden och tänkte blogga lite om resan. Jag lägger upp lite text och lite bilder i tre olika inlägg, så blir det inte för mycket att läsa på en gång.
Börjar med fredagen, då vi åkte!

Jag gick upp tjugo över fem, ruskigt tidigt! Albin sov lite längre och gick upp halv sex. Frukost, dusch och sedan sticka iväg till spårvagnen. Jag tog en fin morgonbild på molnen.


Japp, det är när vi åker tåg så här är klockan strax efter halv åtta.


Bus bus.


Tågresan var rätt lång, tyckte vi iaf, på tre och en halv timme. Intercity var det också. Jag ser rätt uttråkad ut.


Nu åker vi på Öresundsbron!

Vi kom fram och visste inte riktigt hur vi skulle gå men som tur var har vi GPS i mobilerna, så vi fick fram en karta.  På stationen ropade någon något grötigt efter mig, och jag blev livrädd men det visade sig vara en 3-försäljare. De är visserligen otäcka här i Sverige men i Danmark lät de fruktansvärt otäcka!
Annars gick det rätt bra förutom att min väska var rätt tung. Jag kunde ha den på ryggen men den vägde en del och så var jag rädd att stöta till folk när vi gick också.


Vi gick förbi Tivoli men vi var aldrig inne där.


Albin hade bara sin ryggsäck och en liten väska, för han är smart och packar inte mer än han behöver som vissa andra...


Vi gick förbi Rådhuset också.


Vi gick förbi Riksdagen? Det var iaf politiker där. De kanske hade fest.


Jag gillade hur de löste problemet med att parkera cyklarna när det var fullt.

Det tog sin lilla tid att promenera till hotellet, som låg ungefär en km från Ströget, så gissa om vi fick mortion varje dag :)


Hotellet var rätt okej, hade snygga soffor men knarriga golv i hotellrummet. Och toaletten gick inte att låsa. Det gjorde inte så mycket eftersom det bara var vi två men lite konstigt var det allt.


Jag roade mig med att fota medan Albin surfade.


Jag gillar orkideer.


Vi gick förbi ett konstställe. Konstfolk är konstiga :)


Och en moske.


Sedan hittade vi ett lunchställe som hette Ved Kajen. Gott kött!


Jag fick Albin att posa lite bland höstlöven.


Bakom statyn ligger Den Konglige Teater som vi tyvärr missade att gå in på när det var öppet. Vi tänkte kika in där på söndagen men då var allt stängt.


Ströget!


Vi hittade en rolig stereo.


Och massa tv-apparater!

Vi kom fram till hotellet vid tolv och vid ett-tiden så spatserade vi omkring på Ströget. Tyvärr mådde inte Albin så bra, vi misstänker att han blev smittad av något när han var i Spanien, så vi gick hem ganska tidigt och vilade lite och gick sedan bara ut på kvällen för att få äta något.


Såhär såg jag ut första dagen på staden! Kappa från Asos, brosch från Sonia Rykiel för H&M och jeans från Gina Tricot.


Kavajen är från Zara och halsbandet med klockan är från Gina Tricot. Den är jättefin men måste varna att den är trasig. Ibland funkar den men oftast inte så jag har den mest som smycke och inget annat. Tips om ni tänkte köpa den!


På kvällen hamnade vi på en italiensk resturang.


Pizza är gott!

Det var en himla trevlig resturang, och de kunde inte danska så de pratade mest italienska och engelska förstås, mucho trevligt. Danska är okej, men det är inte alltid man fattar vad de säger för de pratar så snabbt :P
Efter middagen gick vi till hotellet och låg och kollade på dansk TV. Det var en dansk version av Let's dance som hette Vild med dans om jag inte minns fel :) Det var väl kul men jag fattade inte vad de pratade om :P
På fredagen var det tydligen en sorts Kulturnatt så affärerna hade öppet till åtta eller tom tio. Rätt kul faktiskt, synd bara att Albin inte mådde bra. Men men, det var mysigt att titta på TV och äta godis också :)
Det var den kvällen, snart kommer om lördagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0