Resan till Köpenhamn, del 2


Såhär såg jag ut på lördagen. Byxor: Zara. Tröja: TopShop. Kavajen från Zara och halsband från Snö. Klocka: Guess.


Tänkte visa hur hotellrummet såg ut. Albin surfar lite.


Rätt skön säng hade vi iaf :)


Där det knarriga golvet var värst! Vi bodde en våning upp så det fanns iaf ingen som blev störd av det :P Hoppas jag :)


Jag hade med mig en tidning och två böcker men läste bara ut tidningen. Packar alltid för mycket böcker också.


Liten fotölj..


Här är vårt godisbord! Vi hade ingen kyl, så allt fick ligga här.


Jag gjorde mig snabbt hemma i garderoben.


Badrummet. Rätt okej, fast man satt väldigt nära väggen när man satt på toa :O


Hemma på hyllan också.

Efter frukost och allt så visade Albin vägen, för han hade kikat upp saker vi skulle kolla på. Först kom vi till Kastillet, tror jag det hette. Där danskarna försvarade sig mot... Yttre fiender på havet. Tror jag :)


Albin är inte med i ett gäng, men man kan tro det ibland.


Nästan allt var rött och vitt, väldigt danskt.


Det var väldigt fint väder och solen lyste men det blåste rejält och var lite kallt.


Allt var fortfarande grönt och fint när vi hade klättrat upp lite.


Gigantisk sol?


Skum bild, jag fick för mig att ta. Jag tänker inte skjuta min älskling.


Det var fullt med danskar som joggade och sprang och hade sig! Jag vet inte om det är något maraton snart, men det var fullt av danskar som sprang. Man var tvungen att akta sig för de sprang snabbt!


Albin övertygar mig att vara med på kort. Ni kanske har märkt det, men jag gillar helst att stå bakom kameran och hitta fina bilder.


Vi hittade en kyrka, St Albans Angelic church, eller vad den hette.


Jättesöt buss som var full av asiater :) Som skapade vänner?


Skum fontän som asiaterna fotade flitigt.


Jag vet faktiskt inte vad den föreställer. Fyra tjurar som blir piskade?


Jag tror det var en kvinna som skulle piska dem iaf.


Älskar bilden.


Fint vid vattnet. Där gick vi och irrade runt och hittade inte alls vart vi skulle gå. Vi letade efter Den Lille Havfrue.


Hon var inte där! Hon hade blivit kidnappad till Shanghai. Jaja, så kan det gå.


Jag hittade Poseidon istället.


Jag hittade ett roligt träd som det växte saker på.


Jag tänkte på Narnia när jag såg denna.


En vägg som nästan var helt beväxt. Är det ett ord? Beväxt? Nu är det det.


Albin gillade min pose när jag skulle fota väggen.


Albins bild blev finare.


Marmorkyrkan, tror jag denna hette, vi var inte inne i den.


Albin hittade "dansk konst". Han blev besviken :P

Vi promenerade rätt mycket, och nu mot Ströget!


Tesla hade en butik där som vi gick förbi varje dag. Rätt cool bil, tycker ni inte?


Vi åt frukost (lunch, alltså) på Jensens Böfhus. Mycket gott!


Albin hittade en söt kanin i ett fönster.


Bra namn! :)


Vi hittade Lego-Woody.


Inne i en t-shirtaffär. Konstiga tröjor finns det gott om.


Vi gick in på Ripley's Belive it or not, och det fanns mycket att titta på. Jag tog inga kort och det gjorde nog inte Albin heller förutom denna. Killen som står på andra sidan tror att det är en spegel. Det är det inte. Som tur var gjorde jag inga grimaser när jag stod på den sidan han står på! Annars hade jag skämts :P


Albin hittade en bok.


En fotölj! Cool va?

Vi promenerade rätt mycket och jag tog tydligen inga fler kort förrän på kvällen när vi skulle äta middag på ett litet ställe som hette Cafe Adam och som var tomt förutom oss och ett par till som kom en stund efter oss. Mysigt ändå, de spelade gammal jazzmusik som stördes lite av att de kollade på fotboll.


Jag beställde god pasta och Albin beställde någon god penne-rätt med kött. Mums!


Här är en mörk och suddig jag och min mat. :P


Albins goda rätt!


Såhär såg jag ut på kvällen! Halsduk från MQ, väska från Bianco, strumpbyxor från Gina Tricot.


Jag gillade färgmixen.


Hade på mig en nyinhandlar kofta från Gina Tricot också.


Klänningen är från MQ, halsbandet från Snö och armbandet från Pilgrim.

Det var den dagen det! Jag vet inte exakt hur många km vi gick men det var åtminstone fem om inte mer! Snart kommer sista delen och söndagen i ett eget inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0