Kändisjakten - recension



Malin Lundblad har skrivit en bok där hon ifrågasätter varför vi är så besatta av kändisar och läsa skvaller om dem hela tiden. Det är ingen tung bok utan en bok som granskar men samtidigt lättar upp med lite intervjuer med svenska kändisar som beskriver hur kändislivet är.

Jag tyckte att boken var intressant, för jag läser kändistidningar någon gång i månaden. Och det är ju intressant att förstå varför man tycker att det är så fascinerad av allt vad kändisarna gör och har på sig och äter och vem de hånglar med denna veckan. Man förstår ju att vi behöver lite underhållning också. Man kan inte bara läsa om krig och våldtäkter och alla tunga nyheter utan att få läsa om något lättare som t.ex. kändisar.
Det gör att vi slappnar av lite, är lite ytliga. Och det måste man få vara någon gång. Annars är man väl omänsklig om man inte vill läsa om ytligheter ibland.
Jag tycker iaf att ni som gillar att läsa om kändisar borde läsa den, ni kanske gillar den ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för att du ville läsa min bok! :) /Malin

2010-10-14 @ 11:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0