Ung och bortskämd

Jag tyckte att vi skulle se programmet eftersom vi missade det igår, så vi såg på SVTplay och Ung och bortskämd. Hemskt program.



Fattar inte föräldrarna att de gör sina barn en grov björntjänst? De kommer seriöst inte överleva i samhället när föräldrarna har dött. (Det var kanske att ta i lite...)
Men seriöst, hur kan man göra allt för sina barn? Det värsta var ju en mamma som åkte sex mil en väg för att ge sin dotter frukost och städa och tvätta och ge henne pengar för "hon vill bli skådespelerska och inget annat". Hon kan inte tänka sig något annat jobb? Nähä, vem vill inte bli skådespelerska? (Inte jag men många vill väl)
Lyft på arslet och sök något statistjobb då, lata unge! Hon är tom ett år äldre än mig.
Folk kunde inte städa eller laga mat eller handla?
Och de jobbade typ tre timmar på ett slakteri och tyckte att de hade jobbat massor? Visst, det hade väl inte varit jättekul att jobba med döda djur men ett jobb är ett jobb och det blir pengar.
Deal with it. Om man hittar ett jobb man gillar, ska man ju hålla fast vid det men annars får man ju ta vad man kan få. Vilket de inte gör det minsta.
Jag skulle aldrig anställa någon av dem i programmet om jag ägde något företag.

Jaja. Nu har jag överreagerat klart.
Och nu ska jag sova, efter ett mycket roligt Top Gear-program på nian :)
Nightie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0