Mer bilder från Rom

Okej, här kommer andra lasset! :P


Jag tror att de flesta italienare hatar denna. Den är inte så blygsam precis.


Vi hittade fler trappor att gå uppför. Yay.. Eller inte.


Vi såg vårt hotell från utsikten. Det är det rosa bakom monumentet.


Vi såg Colosseum igen och vi var på väg dit också.


Vi gick ovanför Forum Romanum. Vi gick aldrig in dit, men det kan jag berätta mer om i textinlägget.


Jag hittade Ceasar.


Inne i Colosseum! Vi hade en guide så vi slapp stå i kö i flera timmar.


Vår guide, som var italienare och inte pratade perfekt engelska så det var lite svårt att fatta ibland men det var himla intressant, om allt han sa var sant.


Det var väldigt häftigt att vara där. Jag måste se om Gladiator! :)


Vi hade inte bokat för att gå allra längst ner, men det gjorde egentligen inget även om det hade varit kul att vara där nere också.


Coolt. :)


En liten båge. Efter denna bilden dog min kamera och jag var tvungen att ladda den på hotellet en kväll, så jag fotade lite med mammas kamera så länge men de bilderna har jag inte nu.


Nästa bild var sent på kvällen och då tog jag bara denna. En rolig sko inne hos Miss Sixty. Men man fick inte fota så efter det blev jag tillsagd. :P


Detta var vår utsikt från vårt hotellrum.


Det var väldigt mycket trafik dygnet runt så vi fick sova med öronproppar.


Vi var i Villa Borghese innan vi skulle flyga hem. Här poserar mormor.


Det var väldigt fint, lite som Slottskogen.


En rolig fontän med glada (?) hästar.


Vi kom inte in på Galleria Borghese för vi hade inte bokat. Typiskt. Jaja, så kan det gå.


Teatern igen. Nu är vi på väg till Trastevere, som är en stadsdel som är ungefär som Gamla Stan i Sthlm.


Vi var tvungna att gå över några broar. Under dem flöt Tibern på. Sånna här små öar kallas Isola. (Coolt va, Kent-fans? :P)


Där vill man inte ramla ner.


Det var fint men väldigt mycket klotter, tyvärr.


Detta var Santa Maria in Trastevere, som sägs vara Roms äldsta kyrka.


Lilla Isolan..


Det hade ramlat ner mycket i floden.


Hela Rom var full av ruiner.


Felparkering?


Vårt hotell från utsidan. Det var rätt trevligt utom trafiken.


Vår favoritgata som ledde till Fontana di Trevi och en resturang som vi åt på två kvällar av tre :P

Det var alla bilder jag hade tagit! Nu hoppas jag på att få de andras bilder, för då är jag kanske med mer och de har kanske fotat andra saker än jag.
Nu ska jag ta det lite lugnt i soffan men skriver sen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0