Percy Jackson & the Olympians

Jepp, den har jag sett alldeles nyss. The lightning thief.
Jag älskar alla böcker och berättelser om grekiska gudarna! Jag borde gå och låna några böcker genast, har faktiskt inte varit på biblioteket i Frölunda, kanske dags att skaffa ett lånekort, eftersom vi ska stanna här :)
Filmen tyckte jag om, det var väl lite klyschor men det är det ju i typ alla actionfilmer, romcoms.. Alla. Och någon "vass" replik innan man slår ner sin fiende, ni vet.
Det är ju så det är, så jag har överseende med det. Kul att de fick med många kändisar i filmen; Sean Bean (från Lord of the rings), Pierce Brosnan, Uma Thurman, Rosario Dawson, Steve Coogan.. Folk :)
Älskade att Hades var klädd som rockstjärna. "Rock 'n roll är djävulens påfund". Älskart! :) Och Rosario var het som Persephone. Gillar henne, speciellt i Rent.
Filmen fick väl inte jättebra betyg på Imdb men jag tyckte iaf om den, så se den om ni inte har gjort det!



Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0