Namntattoos

Hej hopp!
Jag har funderat på en sak. Varför tatuerar man in sitt eget namn på sin egen kropp?
Ta inte illa upp, ni som gjort det, jag vill inte bråka. Men jag fattar bara inte. Har frågat en person varför, och hon sa att hon ville tatuera in något personligt.
Hm. Okej. Så det mest personliga du kan tänka dig är ditt namn? Det är inte så att du är ensam om ditt namn, duvet. Det finns väldigt många andra som har samma namn. Med undantag förstås :P
Om man ville tatuera in något riktigt personligt, då kan man ju antingen rita något själv, hitta på någon figur eller whatever. Eller tatuera in något som verkligen betyder något, t.ex. svalor som representerar en släkting som har dött eller dylikt. En hyllningstatuering kanske.
Men inte ditt namn, snälla.
Såg en tjej på bussen häromdagen som hade tatuerat in Alexandra precis nedanför nacken. Kan mycket väl vara så att hon inte hette Alexandra utan var kär i någon som hette så eller har en släkting hon vill hylla, men jag tror inte det. Är det kanske väldigt ego att tatuera in sitt namn?
Perhaps.

Jag är inte tatuerad, vet inte om jag vill det heller men om jag skulle vilja det skulle jag vilja tatuera in något lite hemligt, något personligt. Inte mitt eget namn iaf, kanske min pojkväns.
Det ska man visserligen aldrig göra, har jag hört. Men då kan man ju tatuera in något som båda gillar (om man är ihop med någon), som betyder något för båda. Typ... Någon figur från ett tvspel eller dylikt.

Vad jag vill ha sagt är att jag egentligen tycker att folk som tatuerar in sitt eget namn är, frankly, rätt dumma i huvudet.
Ciao!


Helt okej tatuering :P

Kommentarer
Postat av: Emelie!

Jag håller med! (Och då är jag tatueringsbesatt!) Egna namntatueringar är fruktansvärt trist, fantasilöst och (därmed och i min mening) ganska opersonligt. Känner ett par (killar) som har sina efternamn tatuerade på hela underarmen. Geez, minns de inte sina namn?!

(Hej, stumpan, förresten :P)

2010-07-14 @ 00:15:45
URL: http://nodisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0