Hinderbana och svampskog

Hejsan!
Dåligt bloggat av mig, men det är så det är på landet. Har ingen egen dator så lånar pappas ibland, mest för att kolla mail och bloglovin.

Igår var det regnigt och tråkigt så då bestämde mamma och pappa att vi skulle åka till Norge, det är ju rätt nära. Så det var rätt kul, vi åkte till Fredikstad och gick runt och kikade lite, fikade lite och jag fotade lite.

Tyvärr är min sladd till kameran hemma så jag kan inte ladda in bilder än men det kommer. Nästa vecka kanske, då är jag hemma igen.

Efter Norgebesöket åkte vi till Nordby shoppingcenter. 95 % av alla bilar där är norska. Det finns massor av butiker, så mamma och jag hittade rea lite varstans. Jag hittade ett par lilarosa shorts och en svart pikéaktig tröja hos Gina för 100 kr sammanlagt. Det ni! Plus ett par grå jeans för 200. Sedan gick vi till MQ och där hittade jag ett par blå kostymbyxor i lin och bomull. Måste dock sy upp dem annars kan jag inte använda dem. Hade tänkt att ha dem på jobbet.

Vart gick vi sen..? Jo, en sväng till en godisbutik som heter Gottebiten. Helt livsfarligt! Vi köpte bara lite godis men det var barnfamiljer där och barn som grät och godis som tappades på golvet och kaos. Sedan letade vi efter pappa men han var någon annanstans så då gick vi till BikBok. Mamma hittade ett rödprickigt linne till sig och ett vitprickigt till mig. Och därmed var shoppingturen slut. Vi gick och köpte räkor också, så igår var det lite fest. :)

 

Idag bestämde min moster och min mamma att vi skulle ut i skogen för att leta svamp. Jag måste tydligen sysselsättas när jag är här, fast jag helst vill ligga och läsa och ta det lugnt :P Men det får man tydligen inte göra. Så vi gick ut + pappa och vovven Milton för att jaga svamp. Men då hittade vi scouternas hinderbana! Den var jätterolig men lite svår. Moster Eva bestämde att vi ska dit imorgon, hela släkten, och tävla! Jag var tydligen duktig, så man kan ju hoppas att det går lika bra imorgon :) Imorgon ska vi nog ut på sjön (havet) också.

Fick precis reda på att brorsan med tillhörande söt vovve kommer hit idag. Yay! Söthunden har ju varit på agilitykurs. Han var i gruppen Blåbäret. :D Fruktansvärt gulligt.

Oj, vilket långt inlägg. Förhoppningsvis får jag tillfälle att blogga lite imorgon också men vi får se hur det går. Hoppas ni har det skönt, vare sig ni har semester eller jobbar! Jag saknar min älskling som jobbar, men jag åker hem till honom på tisdag. <3

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0