Julpynt hos mormor och morfar

Jag var ju i Mölndal idag för att hjälpa till att pynta granen hemma hos mormor och morfar, för mormor tycker det är så tråkigt att pynta och slipper gärna.
Men jag tycker det är kul (hittills :P) och hjälper gärna till. Som tack fick jag jättegod lunch! :) Score! Här kommer iaf lite bilder från mitt besök.


Jag fixade till julkrubban med lille Jesusbarnet och allt. Lite suddigt blev det men äsch.


Jag satte också upp den lilla kyrkbyn. Bomullen behöver kanske piffas till lite.


Granen är färdig? Rätt så iaf, det fanns så mycket och så måste man ta hänsyn till att det finns nyfikna små kusinbarn som kan riva ner saken, så bara plastkulor längst ner. Viktigt :P


Julpynt som är äldre än mig. Ca. 50 år gamla är alla grejerna jag lägger upp bilder på. Fin kotte t.ex.


Liten klocka.


Denna är visserligen rätt ny, bara typ två år eller så, och den är från Paris.


Söte snögubben är nog min favorit!


Fin stjärna.


Jag gillar dessa kulorna också. Känns som att det snöar inuti.


Vet inte riktigt vad detta är, men den är fin!


Älskar färgerna på lilla kulan.


Små klockor som pinglar fint.


Mitt favoritpynt: mormor och morfar som får vara framme hela året!

Jag borde nästan göra en ny kategori som heter "pynt" där jag kan lägga alla dessa inlägg :P

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Vad fint de blev.=) Ja det är ett måste att vara ledig ibland, tar på att jobba. Att jobba i butik brukar kunna vara rätt fysiskt påfrestande också. Skönt att det inte är så många timmar iallafall om du måste jobba. Ja jag hoppas vi lyckas med sillen, annars får vi köpa färdig.=) Ja det har varit en riktigt trevlig helg. Lätt som du med haft en helt ok helg. Ha en riktigt skön ledig kväll nu.

2010-12-19 @ 18:23:31
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0